Jaké doklady si připravit při prodeji nemovitosti?

Reklama

Rozhodli jste se prodat nemovitost a nevíte, co všechno budete potřebovat? Žádný strach, v tomto článku najdete rady, jaké dokumenty jsou potřeba doložit ze strany majitele při prodeji bytu či domu. Díky tomu vás už během samotného prodeje snad nic nezaskočí.

Jaké dokumenty budou kupujícího zajímat?

Kupující bude určitě požadovat list vlastnictví v podobě výpisu z katastru nemovitostí. Tento dokument si však může vyžádat i sám právě na katastru. Naopak přímou starostí prodávajícího je zajištění průkazu energetické náročnosti budovy neboli PENB, který je potřeba doložit nejpozději při podpisu kupní smlouvy.

Dále je vhodné doložit doklady o nákladech na provoz nemovitosti, jako jsou účty za energie a roční vyúčtování služeb. Pokud v bytě či domě budou zůstávat spotřebiče, je dobré doložit jejich pravidelné revize.

Samozřejmostí by měl být i ověření předkupních práv ostatních spoluvlastníků. V případě bytu může kupujícího zajímat i to, jestli není bytová jednotka zatížena dluhem ke sdružení vlastníků jednotek, či nejsou dluhy u dodavatele energií.

Pokud si nebudete něčím jisti, stačí se obrátit s prosbou o radu na realitní kancelář Praha. Makléř vás provede celým prodejem a pomůže vám vyhnout se zbytečným chybám. Dobře zadané inzeráty ze strany realitních kanceláří a přímé vyhledávání kupců jsou také metodou, jak celý prodej výrazně urychlit.

Rychlý prodej v podobě výkupu nemovitosti

V případě, kdy nechcete čekat, až se někdo ozve na vaši nabídku a peníze potřebujete hned, nabízí se řešení v podobě výkupu nemovitosti. V takovém případě dostanete finance téměř ihned a všechny náležitosti jsou vyřešeny mnohem rychleji. Drobnou nevýhodou je však o něco nižší cena, kdy také hodně záleží na konkrétní realitní kanceláři, která výkup provádí. Nebojte se zeptat na nezávaznou nabídku za vykoupení a až podle toho se rozhodněte.


Zdroj:

www.pressweb.cz (MediaUp Agency s.r.o.)

Reklama