V pondělí se rozjedou další mezistátní spoje, přibydou Pendolina i vlaky do Berlína a Vídně

Reklama

děle 14. června do úterý 16. června končí další koronavirová omezení v dopravě. Na železnici se vrátí rychlovlaky Railjet do Vídně a Grazu a rozšíří se počet spojů Berliner do Německa. Obnoveny budou také přeshraniční osobní vlaky do Německa nebo Rakouska. K běžnému jízdnímu řádu se vrátí také spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, zbývající Jižní expresy do Českých Budějovic a Lince a přibydou také vlaky Západní expres mezi Prahou a Plzní. 

„Po dohodě s objednavateli a zahraničními partnery obnovíme postupně od neděle 14. června do úterý 16. června provoz dalších mezistátních vlaků. Od 14. června se vracíme u vlaků Berliner k plnému jízdnímu řádu do Německa, a to včetně plánovaných cílových stanic v Hamburku a Kielu. Od pondělí 15. června pak v plném rozsahu obnovíme mezistátní dopravu Railjety Vindobona a Jižními expresy do Vídně, Grazu a Lince. Ve stejný den obnovujeme také regionální přeshraniční spoje do Německa a Rakouska. Opět tak nabídneme rychlé a komfortní cestování do zahraničí. Například cesta do Vídně nebo Berlína trvá přibližně 4 hodiny, vlaky pojedou každé dvě hodiny a cestující mají ve vlacích k dispozici Wi-Fi připojení k internetu, restaurační vůz, speciální místa pro cestování s dětmi nebo pro přepravu jízdních kol,“ vyjmenovává rozsah změn a nabídku obnovených spojů Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Ve směru do Německa, Rakouska a na Slovensku se tak vrátí jízdní řády téměř ke stavu před epidemií COVID-19. Omezení zatím potrvá především u nočních vlaků a u několika dalších spojů, jejichž provoz je ovlivněn výlukami nebo uzavřením dalších zemí na trase vlaků. Obnovení jejich provozu se předpokládá po otevření hranic těchto států, pravděpodobně na konci června. Do 11. července je také omezen provoz linky Praha – Mnichov pouze na úsek Praha – Plzeň, a to z důvodu výluky a opravy tratě mezi Plzní a Domažlicemi a také na německé straně.

Od 15. června obnoví České dráhy ve spolupráci se zahraničními partnery také provoz téměř všech přeshraničních osobních vlaků na česko-německé a česko-rakouské hranici. Výjimky jsou způsobeny opět výlukami a opravami tratí. O několik dní později se tak rozjedou například regionální vlaky mezi Potůčky a Johanngeorgenstadtem.

V mezistátní dopravě tak zůstává omezení provozu především do Polska a Maďarska, kde obnovení mezistátních vlaků zatím brání omezení ze strany těchto států. Vlaky Metropolitan Praha – Budapešť proto jezdí pouze do / z Nových Zámků a vlaky z Prahy do Polska končí a začínají v Bohumíně. Vlak Báthory Varšava – Budapešť jede dočasně jen mezi Bohumínem a Novými Zámky a spoj Hungaria jen mezi Prahou a Novými Zámky. Místo maďarských souprav jsou nasazeny náhradní vlaky Českých drah. Později bude obnoven také vlak Railjet Metropolitan Slovenská strela mezi Prahou a Bratislavou (do konce června pojede jen v úseku Praha – Břeclav). U relace Rakousko – Česko – Polsko bude od 15. června zaveden pouze spoj EC 104 / 105 Porta Moravica provozovaný rakouskou soupravou v úseku Graz – Vídeň – Bohumín. Ostatní spoje jezdí kvůli uzavření polsko-české hranice a vedení vlaků polskými soupravami s náhradními vozy pouze v úseku Bohumín – Břeclav.

SC Pendolino a Jižní expres pojedou bez omezení

„S rostoucím zájmem o cestování končí také většina omezení dálkových vnitrostátních vlaků. Od 15. června už pojedou všechny plánované spoje Jižní expres mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi. Vlaky zde tedy opět nabídnou plný komfort a cestovní dobu pouhé 2 hodiny. Na koleje se vrací také všechny plánované spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem. Cestující tak budou mít znovu k dispozici všechny rychlovlaky, které cestu mezi oběma aglomeracemi zvládnou za pouhé tři hodiny včetně obvyklých služeb, jako je přístup k internetu přes palubní Wi-Fi síť, vlakové bistro nebo dětské kino pro nejmenší cestující,“ říká Jiří Ješeta.

V dálkové vnitrostátní osobní dopravě tak zůstávají minimální omezení vlaků. Jedná se například o vlaky InterCity Opavan nebo o posilový Railjet Brněnský drak. Provoz těchto vlaků bude obnoven později.


Zdroj:

Vanda Rajnochová
tisková mluvčí

www.cd.cz

Reklama