Z pěstounských dětí se na den stali youtubeři

Jaké to je být youtuberem si mohly vyzkoušet děti z pěstounských rodin. Představitelé Krajského úřadu Plzeňského kraje pro ně totiž v sobotu 10. června v plzeňské Techmanii připravili speciální Den s youtuberem. Při něm si děti vyzkoušely natáčet s profesionální filmovou technikou a v několika workshopech získaly rady a tipy, jak úspěšně, ale také bezpečně pracovat se sociálními sítěmi. Debatovaly navíc s tím nejpovolanějším – s nejsledovanějším českým youtuberem Honzou Macákem neboli MenTem.

„Letos počtvrté chystáme pro děti z pěstounských rodin tvořivou soutěž. Zatímco v předchozích letech byla zaměřena především výtvarně, letos jsme ji chtěli posunout více do moderního stylu a dát dětem možnost natáčet videa na téma v pěstounské rodině je fajn. A abychom děti motivovali, inspirovali a něco v tomto směru naučili, rozhodli jsme se spojit s těmi nejpovolanějšími, a díky tomu vnikl právě den s youtuberem,“ vysvětlil hlavní záměr unikátního dne náměstek hejtmana pro oblast sociálních věcí, investic a majetku Plzeňského kraje Martin Záhoř.

Při Dnu s youtuberem, který se konal v plzeňské Techmania Science Center, děti s technikou, s přípravou scény i se samotným způsobem natáčení seznámil videomaker Vladyslav Hilshanskyi, o světě sociálních sítí a životě influencerů jim vyprávěla Radka Mikulíková. Nejvíce otázek pak děti směřovaly při unikátní debatě na nejsledovanějšího českého youtubera současnosti – Honzu Macáka, známého v on-line prostoru jako MenT. „Dětem bych chtěl předat zejména to, že mohou zvládnout cokoli, co budou v životě chtít. Jenom si za tím musí jít a vydržet. Žádná věc, které budou chtít dosáhnout, není hned a není zadarmo. Ne všichni máme stejnou startovací čáru, ale na místo svého snu se každý může dostat úplně stejně,“ dodal dětem odhodlání MenT, který je s téměř jedním a půl milionem odběratelů nejsledovanějším českým youtuberem. V loňském roce se v prestižním časopisu Forbes umístil v žebříčku 30 pod 30, který představuje třicet českých talentů ze světa byznysu, startupů, vědy, sportu i umění, kteří jsou mladší třiceti let. Pro děti bylo setkání s MenTem velkým zážitkem. „Když jsem poprvé viděl youtube, vyskočil na mě právě MenT. Od té doby na něj koukám. Naživo byl dobrej a líbilo se mi s ním povídat. Sám ale youtuber být nechci. Líbilo se mi vyzkoušet si být kameramanem. Něco jsem se tu naučil, tak asi zkusím do soutěže video natočit,“ neskrýval nadšení z celého dne Matyáš Bayer.

Celým dnem, na který dorazilo na dvě stě hostů z řad pěstounských rodin, zábavně provázel Jiří Chroust, který program otevřel společně s hejtmanem Plzeňského kraje Rudolfem Špotákem, náměstkem hejtmana pro oblast sociálních věcí, investic a majetku Martinem Záhořem a nechyběla ani patronka letošního projektu na podporu pěstounské péče modelka Andrea Verešová. „Sám jsem si program moc užíval zejména proto, že jsem viděl, jak nadšené z něj byly děti. V Techmanii byla uvolněná a bezprostřední atmosféra a za tak krásnou akci musím poděkovat všem, kteří se na ní podíleli. Díky skutečným influencerům dostala akce zcela jiný rozměr, protože se ukázalo, že i když se to nám, starší generaci, zdá poněkud přehnané, tak tu dobu děti dnes vnímají úplně jinými kanály, než jsme je vnímali my. Jsme v 21. století a já jsem rád, že jsme se v Plzeňském kraji rozhodli jít tímto moderní způsobem,“ prohlásil si hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták.


Zdroj:

Bc. Patrik Pátek

oddělení mediální komunikace

www.plzensky-kraj.cz