4 největší mýty o elektrokolech

Myslíte si, že elektrokolo je těžký nevzhledný stroj, který je drahý a každému sportovci pro smích? Ani náhodou. Toto jsou nejčastější mylné představy, které o elektrokolech kolují zejména z nedostatku informací. V dnešní době již není potřeba se dřít v potu tváře do kopce na kole, které vám nepomůže, ani nemusíte snižovat vysoké nároky na vzhled a provedení kola. A pokud vyberete chytře, neutrpí ani vaše peněženka. Nejčastější mýty o elektrokolech představuje servisní specialista Martin Šindelář ze společnosti HECHT.

Mýtus 1: Váží příliš a jsou nevzhledná

Mezi časté omyly patří to, že jsou elektrokola velká, nevzhledná a hlavně těžká. Běžná elektrokola neváží o moc víc než klasická cyklistická kola, a ani v provedení se od nich příliš neliší. „Elektrokolo mívá v průměru jen asi o 5 kg více, než váží obyčejná cyklistická kola bez elektromotoru. Váhu e-kola ovlivňuje především elektromotor a velikost akumulátoru. Akumulátor je povětšinou ukryt v zadní části pod nosičem, anebo v rámu kola – v takovém případě je pak elektrokolo zcela k nerozeznání od kola běžného,“ říká servisní specialista Martin Šindelář ze společnosti HECHT. V nabídce elektrokol jsou dnes již k dostání také designové kousky, kde si výrobci pohrávají právě se zmíněným ukrytím akumulátoru, ale také s materiály či barvami a vzory. Rozšířen je i sortiment klasických městských kol – k dostání jsou i známé „skládačky“ s elektromotorem.

 

Mýtus 2: Jsou určena jen pro nesportovce

Elektrokola se vyrábějí v různých provedeních – jak do města, tak do terénu. Lze si nastavit míru asistence, kterou vám e-kolo nabídne. Jízdu si tak můžete užít stejně jako na běžném kole, pouze v prudším nebo kopcovitém terénu zafunguje asistence a uleví vám od zbytečné dřiny. Do cíle tak nemusíte dojíždět vyčerpaní a na pokraji sil. Asistenci je možné mít zapnutou po celou dobu cesty, kdy je jízda snazší než na běžném kole. To ocení především cyklisté, kteří mají horší kondičku nebo jsou vyššího věku. Stejně tak není problém asistenci vůbec nezapínat: pokud cestou nepřijde těžký terén, užíváte si jízdu jako na klasickém kole.

Mýtus 3: Vysoká cena

Cenová nedostupnost e-kol je již minulostí. „Kvalitní elektrokolo můžete pořídit za cenu kolem 20 tisíc korun. E-kolo seženete samozřejmě i levnější, ale také několikanásobně dražší. Záleží, jaká jsou vaše očekávání a preference při výběru kol. V cenové hladině okolo 20 tisíc korun pořídíte kola s dostatečnou dojezdovou vzdáleností na jedno nabití, cca kolem 60–70 km, ve slušné výbavě i designu,“ říká servisní specialista Martin Šindelář.

 

Mýtus 4: Potřebujete řidičský průkaz

Na elektrokolo řidičský průkaz nepotřebujete. Elektromotor dopomáhá pouze při aktivním šlapání, umožňuje tak jízdu jako na klasickém kole, ale bez zbytečné námahy.

TIP na závěr: Některá elektrokola mají funkci „asistent chůze“. Ten vám vypomůže, pokud potřebujete bicykl tlačit například do prudkého kopce. Když asistenta chůze zapnete, kolo pak už jen vedete vedle sebe a jede samo průměrnou rychlostí chůze.

 


Zdroj:

Aspen.pr (HECHT)