Stavebnice a konstruktérské úlohy dětem pomáhají trénovat fantazii i jemnou motoriku

Hraní není jen způsobem, jak se zabavit a ukrátit si dlouhou chvíli. Zvláště u dětí je tato činnost důležitá pro celkový duševní i tělesný rozvoj. Dá se říct, že čím více hraní, tím více učení. Správné hračky významně přispívají k tomu, že z vaší ratolesti jednou vyroste všestranně rozvinutá osobnost. Dopřejte svým ratolestem nekonečné hodiny kreativní zábavy při řešení konstruktérských úloh – přínos kreativních sad pro dětskou fantazii a motoriku je nesporný.

Průzkumy ukazují, že nejpodstatnější vliv při rozvíjení představivosti, tvořivost a jemných i hrubých motorických dovedností má právě rodina. Pěstujte proto tyto dovednosti u svých dětí už v útlém věku.

ilustrační foto

 

Proč je pro děti důležitá hra

Hraní prospívá vašemu dítěti hlavně proto, že mu pomáhá posouvat se na další stupínky vývoje v oblasti fyzické, kognitivní, sociální a emoční. Rozvoj kognitivních zkušeností spadá do předškolního období, kdy jsou nejpopulárnější hry zapojující představivost a fantazii. Skvělý prostor pro fantazii a trénink jemné motoriky nabízejí různé konstruktérské úlohy a stavebnice.

„V psychomotorickém vývoji dětí v předškolním a raném školním věku mají nezastupitelnou úlohu klasické stavebnice. Stavěním podle přiloženého návodu nebo vytvářením vlastních stavebnic děti nejen získají polytechnickou zdatnost, ale posílí také svou kreativitu. Mezi takové jistě patří Stavebnice Alexander Malý konstruktér, jež se perfektně hodí jako dárek pro každého začínajícího i pokročilého malého konstruktéra,“ říká Marcel Pech, marketingový manažer jednoho z největších českých i slovenských distributorů hraček pro děti Pexi. „Hlavní kovové konstrukce jsou doplněny o plastové potištěné dílky, které propůjčují stavebnici patřičnou realističnost. Dokončený dílo je dostatečně pevné, a je tak možné zapojit jej do různých dětských her. Vždyť kdo by chtěl mít doma model, na který se pouze práší?“ doplňuje Pech.

Tradiční stavebnice Malý konstruktér jsou vybaveny lepšími šroubky s hlavičkami pro imbusový klíč, se kterým se snadněji dotahuje. Možná si vybavíte zapeklité situace s tradičními stavebnicemi, kdy šroubovák neustále sjížděl ze šroubku, až se drážka v hlavičce celá opotřebovala a nešlo spoj vůbec dotáhnout. Zajímavostí je, že kovovým stavebnicím předcházely dřevěné skládačky. První kovové stavebnice se objevily v Německu v roce 1888. V Čechách, respektive v tehdejším Československu, se první tuzemská kovová stavebnice se šroubky začala prodávat ještě před druhou světovou válkou.

Volný prostor pro objevování

K tomu, aby se tvůrčí myšlení mohlo rozvíjet, je potřeba dostatečný prostor, svoboda a volnost. Neznamená to, že by nesměly existovat žádné mantinely – dětský svět potřebuje rovněž fungovat podle daných pravidel. Pokud chceme u svých dětí rozvíjet kreativitu, musíme se alespoň trochu oprostit od „dospěláckého“ světa. Nevnucujme jim ty naše představy o světě s tím, že jsou jediné správné. Dejte ratolesti možnost ukázat vám svět podle jejich vidění – jak mají věci vypadat a fungovat. Nakreslí-li vám například vaše dítko strakatého hrocha, hned ho neusměrňujte s tím, že hroch má být tmavě šedý.

 


Zdroj:

www.protext.cz