Při nákupech potravin rozhoduje čerstvost

Nákupní chování českých zákazníků se významně mění. Při svých nákupech čím dál více upřednostňují kvalitu a připlatit si neváhají zejména za čerstvé zboží. Vedle kvality je tak při výběru zboží čím dál důležitější čerstvost. A to na úkor ceny, která již není nejdůležitějším měřítkem při nákupu potravin.

Kvalita potravin je již častokrát důležitější než jejich cena. „Zlepšující se ekonomická situace a rostoucí důvěra spotřebitelů ovlivňuje i jejich nákupní rozhodnutí. Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 % zákazníků vybíralo prodejnu podle kvality výrobku – dvakrát víc než o pět let dříve,“ shrnul změny ve spotřebitelském chování Zdenek Skála, GfK Retail Director CZ.

 

Zatímco v případě kvality sledují zákazníci především složení výrobku a zemi původu, čerstvost řeší zejména u potravin s nejkratší dobou trvanlivosti. Při nákupu je pro zákazníky nejdůležitější čerstvost u pečiva, ovoce a zeleniny, a také u čerstvého masa. Dokládá to exkluzivní průzkum společnosti GfK pro společnost Lidl zaměřený právě na rozhodování zákazníků podle čerstvosti. „Zákazníci hodnotí čerstvost v prodejně u ovoce zejména podle jablek, banánů a hroznového vína, u uzenin podle šunky, salámů a párků a u čerstvého masa podle drůbežího a vepřového. U pečiva dojem z čerstvosti ovlivňují zejména rohlíky a chleby (včetně celozrnných),“ okomentovala zjištění průzkumu Zuzana Holá, mluvčí společnosti Lidl.

Reprezentativní průzkum „Vnímání kvality a čerstvosti“ realizovaný společností GfK Czech exkluzivně pro společnost Lidl proběhl prostřednictvím online dotazování na vzorku 1100 respondentů starších 18 let v únoru 2018.


Zdroj:

www.protext.cz