Plzeň má nové logo

16.08.2012 17:30

Město aktivně podpoří projekt Evropské hlavní měst kultury i tím, že bude příští tři roky používat shodné logo s projektem. Dosud se Plzeň prezentovala logem kandidátským.

 

Plzeň začne od září používat nové logo, sjednocené s logem projektu Plzeň 2015 - Evropské hlavní město kultury. “Titul Evropské hlavní město kultury je pro Plzeň prestižní událostí a zviditelní ji v rámci celé Evropy. Přijetí nového loga vidíme jako logický krok, kterým vyjadřujeme podporu projektu, od něhož si slibujeme, že výrazně změní život ve městě k lepšímu,” vysvětluje náměstkyně primátora Eva Herinková.

 

Podle ředitele o.p.s. Plzeň 2015 Tomáše Froydy je sloučení loga projektu a města běžnou praxí: “Řada předešlých měst kultury postupovala stejně a přejala projektové logo. Usnadní to komunikaci s veřejností a pomůže ušetřit finance na propagaci. Veškeré komunikační aktivity vztahující se k projektu totiž zároveň propagují město,a naopak.”

 

Dodatečné náklady spojené se změnou loga budou minimální, protože zástupci městské rady s ní dopředu počítali. “Věděli jsme, že k tomuto kroku s největší pravděpodobností dojde.Proto jsme velkou část nakoupených dokumentů, dárkových předmětů a dalších materiálů nechali nepotištěnou. Takže pouze dotiskneme příslušné logo,” potvrzuje Herinková. Částka za výměnu stávajícího loga v prostředí města se bude pohybovat v řádech desetitisíců.

 

Změnu loga na podzim doprovodí komunikační kampaň. Ta jej představí obyvatelům Plzně. “Rádi bychom, aby se lidé v Plzni s logem sžili a vzali ho, stejně jako celý projekt, za své. Bez jejich podpory a účasti nebude projekt nikdy tak úspěšný, jak by mohl a měl být,” vysvětluje Froyda.

 

Logo tvoří stylizovaný letopočet 2015 a nápis Plzeň. Grafika je moderní a jednoduchá, ale i tak se designéři inspirovali plzeňskými reáliemi. Pět teček symbolizuje čtyři plzeňské řeky slévající se

v jednu, barevnost volně vychází z barev plzeňského městského znaku. Logo je variabilní a je možné jej upravovat a používat pro různé příležitosti a potřeby projektu. 

 

Příkladem slučování loga ze zahraničí mohou být třeba finské Turku nebo slovinský Maribor.

S naprosto specifickým řešením pak vystoupil Linec, který sice použil dvojí logo, ale sjednotil slogan města a projektu. Jeho komunikační kampaň se v rámci dosavadních měst kultury považuje za jednu z nejpovedenějších především díky tomu, že dosáhla velké účasti a podpory obyvatel města i celého Rakouska.

 

Titul Evropského hlavního města kultury obdrží každý rok dvě města v rámci EU. Jeho cílem je prezentovat bohatství, různorodost i příbuznost evropských kultur a přispět k jejich vzájemnému porozumění. Už od svého založení v roce 1985 je tak přehlídkou toho nejlepšího, co dokáže Evropa na kulturním poli nabídnout.  Projekt má ale i významné socio-ekonomické dopady. Studie provedené Evropskou komisí potvrdily, že udělení titulu a následné investice do kulturního programu a infrastruktury vedou k obnově měst, zlepšují jejich obraz na mezinárodním poli i v očích jejich vlastních obyvatel a pomáhají nastartovat dlouhodobý rozvoj města i regionu.

 

http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/6/6727/6727849_43e7af828d5c34030d1801c670e733e3/images/2.1_logo_mesta_plzne_rgb.jpg

 

http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/6/6727/6727849_43e7af828d5c34030d1801c670e733e3/images/plzen_logo_EHMK-rgb.jpg

 

 

 

Zdeňka Kubalová

Tiskové oddělení

Kancelář primátora

Magistrát města Plzně

 

(MR)


Dnes je

kalendář jmen

 Seznam 

 ZDRAVOTNÍCH

POHOTOVOSTÍ 

Plzeňský kraj

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Reklama

Barevná škola v zeleném údolí
Truhlařina je voňavá práce
Absolventi technických oborů se o práci bát nemusí
Jak si usteleš, tak si lehneš!
Úspěch založený na kvalitě

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·