Pivovarské muzem nabídne stylový humor Jiřího Wintera Neprakty

06.06.2012 13:10

Plzeň, Jiří Mareček - 06. 06. 2012

Pivovarské muzeum v Plzni slavnostně zahájilo výstavu Jiřího Wintera Neprakty s názvem Přípitek z Plzně. Humoristická díla předního českého karikaturisty a ilustrátora s pivní i hospodskou tematikou budou k vidění od 8. června do 30. září 2012, a to v rámci běžné otevírací doby muzea.

Prostory historické valečky Pivovarského muzea v Plzni ovládne výběr z tvorby předního českého humoristy, karikaturisty, ilustrátora a kreslíře 20. století – Jiřího Wintera Neprakty (1924–2011). Kresby s tematikou hospod, pohostinství a piva pocházejí převážně z období 1963 až 1983, přičemž celoživotní dílo legendárního českého humoristy obsahuje více než 35 tisíc kreslených vtipů a ilustrací.

„Vystavením kreseb Jiřího Wintera Neprakty vzdáváme hold osobnosti poválečného kresleného humoru. Ve svých kresbách ztvárnil tento významný český humorista prostředí typické české hospody a s nadsázkou a vtipem ilustroval českého pivaře s jeho zvyky. Proto se kresby do prostor Pivovarského muzea hodí a doufáme, že budou pro veřejnost příjemným zpestřením stálé expozice,“ říká Jindřiška Eliášková, manažerka cestovního ruchu a péče o historické dědictví.  

Výstavu slavných ilustrací doplňují předměty z osobního života Jiřího Wintera Neprakty. Kromě předmětů spojených s jeho každodenní výtvarnou činností, jako pera nebo štětce, je tu řada zajímavostí z osobního života, například fotografie z dětství, samurajský meč či jeho oblíbená želví nebo křišťálová lebka. Součástí interaktivní výstavy bude i dotyková obrazovka, jejímž prostřednictvím si návštěvníci budou moci připomenout i další vtipy tohoto klasika českého humoru.

 

 

(MR)


Dnes je

kalendář jmen

 Seznam 

 ZDRAVOTNÍCH

POHOTOVOSTÍ 

Plzeňský kraj

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Reklama

Barevná škola v zeleném údolí
Truhlařina je voňavá práce
Absolventi technických oborů se o práci bát nemusí
Jak si usteleš, tak si lehneš!
Úspěch založený na kvalitě

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·