MHD. Máte hromadu důvodů

08.09.2017 08:13

 

„Hromadu důvodů“ proč využívat městskou veřejnou dopravu představí společná kampaň dopravních podniků napříč republikou. Pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR) se jedná o první podobnou akci.

Za posledních 15 let došlo prokazatelně k významnému kvalitativnímu posunu ve veřejné dopravě. Kleslo průměrné stáří vozového parku, významně se zvýšila kvalita dispečerského řízení a tedy i přesnost dodržování jízdních řádů, standardem se stávají inteligentní zastávky, odbavení bankovní kartou nebo klimatizace ve vozech. Nízkopodlažnost vozidel je již téměř samozřejmostí. Přesto, byť v jednotlivých dopravních podnicích je situace odlišná, ve většině měst se dosud nepodařilo zvýšit počty cestujících ve veřejné dopravě.

Primárním cílem společné kampaně Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR) je teď dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností. „Stojíme o nové cestující,“ říká Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva pověřený řízením Dopravního podniku Karlovy Vary. „Snažíme se pasažérům zpříjemnit komfort jejich cestování. Přinášíme do něj inovace, technologické novinky,“ připomíná z těch posledních bezplatné připojení k internetu prostřednictvím WI-FI sítě v autobusech MHD či bezkontaktní odbavení platební kartou. Ve vozovém parku mají přibývat plně klimatizované autobusy, v příštím roce v Dopravním podniku Karlovy Vary chystají z dalších novinek například inteligentní zastávky a nová by měla být také mobilní aplikace.

Obnově vozového parku, rozvoji odbavovacích systémů nebo související infrastruktury věnovaly dopravní podniky v předchozím období obecně velkou pozornost. „Nyní je na čase kroky, jejichž cílem bylo zkvalitnění MHD, dostatečně prezentovat veřejnosti a vyzdvihnout právě pozitiva, která městská veřejná doprava přináší,“ připomíná smysl kampaně na podporu městské veřejné dopravy Miloš Havránek, místopředseda SDP ČR a generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Před realizací kampaně si SDP ČR nechalo vypracovat průzkum. Z něj například vyplývá, že veřejnost změnu kvality MHD nevnímá. Je také zřejmé, že za hlavní bariéru je považována vysoká cena jízdného. Nicméně 67 % respondentů, kteří veřejnou dopravu neužívají, cenu jízdného neznají. „Chceme lidem ukázat, že veřejná doprava nabízí kvalitní službu a je vhodnou alternativou k jiným druhům dopravy,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda SDP ČR a předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků. „Marketingové aktivity tohoto druhu jsou podle něj v zahraničí naprosto obvyklé. „Odehrávají se ale vždy jen na úrovni jednoho konkrétního podniku. Unikátnost Kampaně Máte Hromadu Důvodů spočívá v tom, že se dokázaly spojit na dvě desítky dopravních podniků.“

Hlavní vlna kampaně se odehraje v období od září do listopadu v rámci online kanálů a bude regionálně podpořena jednotlivými zapojenými dopravními podniky v podobě polepů vozidel, citylightů a dalších formátů. Kampaň bude prezentována i na samostatném webovém profilu www.MateHromaduDuvodu.cz, který nabídne spoustu zajímavostí nejen z jednotlivých dopravních podniků.

 

Zdroj: TZ DPKV

LPP


Dnes je

kalendář jmen

 Seznam 

 ZDRAVOTNÍCH

POHOTOVOSTÍ 

Plzeňský kraj

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Reklama

Barevná škola v zeleném údolí
Truhlařina je voňavá práce
Absolventi technických oborů se o práci bát nemusí
Jak si usteleš, tak si lehneš!
Úspěch založený na kvalitě

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·