Kraj vyslal do celostátní soutěže dvě dopravní stavby

21.05.2015 10:43

 

Karlovarský kraj se zapojil do 12. ročníku celostátní soutěže Dopravní stavba roku 2014. O úspěch mezi ostatními nominovanými budou usilovat hned dvě stavby. Tou první je rekonstrukce silnice na trase Nejdek – Pernink. Druhým želízkem v ohni se stala přestavba silnice z Aše do Hranic.

 

Kraj nechal v loňském roce zrekonstruovat na trase z Nejdku do Perninku tři úseky silnice.  „Pojetí přestavěných úseků zcela respektuje ráz krušnohorské krajiny a nádherné přírody. Tím jsou tyto stavby výjimečné, proto plným právem mohou kraj reprezentovat v celostátní soutěži,“ uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik. Předpokládaná projektová cena byla 120 milionů korun, ale Karlovarskému kraji se podařilo akci vysoutěžit za 75,4 milionu. Stavba byla financována s dotací z evropských fondů.

 

Přestavbu silnice na trase Aš – Hranice se také podařilo citlivě sladit s okolní přírodou. Předpokládaná projektová cena stavby byla 50 milionů korun, stavba nakonec kompletně vyšla na 33 milionů korun. Kraj opět využil prostředků z EU. „Kvalitu obou staveb ještě musí prověřit řidiči v běžném provozu, doufám, že i po této stránce renovované silnice uspějí,“ dodal náměstek.

 

Cílem soutěže je profesionální prezentace realizovaných staveb dopravní infrastruktury. Odborná porota doporučí udělení ceny ministra dopravy a ceny ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury. Dále budou předány ceny poroty, partnerů a odborných garantů. Vyhlášení výsledků a představení vítězných staveb se uskuteční  16. června 2015 za účasti významných českých a zahraničních hostů. Soutěž vypsalo Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury a organizuje ji Top Expo.

 

 


Zdroj: TZ Krajského úřadu Karlovarského kraje

LPP

 

 


Dnes je

kalendář jmen

 Seznam 

 ZDRAVOTNÍCH

POHOTOVOSTÍ 

Plzeňský kraj

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Reklama

Žáci školy pomáhají v čase adventním
Česká firma s dlouholetou tradicí
s dlouholetou tradicí
Kouzelné Vánoce s Českou sítí
 

· · · · · · · · · · · · · · · · · ·