Dobrý den, na e-mail mi přišla od zaměstnavatele výpověď z pracovního poměru. Nevím jak mám reagovat, myslel jsem, že taková písemnost mi musí být doručena poštou do vlastních rukou. Můžete mi poradit?
ilustrační foto
Novelou příslušného zákona, tj. zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce (ZP), skutečně došlo s účinností od 1.10.2023, k poměrně zásadním změnám v doručování písemností, a to zejména co se týče právě elektronického doručování. Do té doby tuto možnost zákon také obsahoval, ale úprava byla poměrně komplikovaná, takže se moc nevyužívala.
Novelizovaná úprava pak podmínky doručování rozlišuje podle významu, který doručovaná písemnost má pro účastníky. Nejpřísnější podmínky tak pochopitelně zákon klade na doručování písemností, týkajících se jednostranného skončení pracovního poměru nebo právních vztahů, založených dohodou o provedení práce nebo dohodou o pracovní činnosti, odvolání z pracovního místa vedoucího zaměstnance nebo vzdání se tohoto místa či mzdového nebo platového výměru.
Elektronické doručení uvedených písemností je nyní podle ZP považováno za účinné, pokud jsou současně splněny následující podmínky, a to písemnost je podepsaná uznávaným elektronickým podpisem, zaměstnanec k tomuto způsobu doručování udělil souhlas v samostatném písemném prohlášení, zaměstnavatel ještě před udělením takového souhlasu zaměstnance písemně informoval o podmínkách elektronického doručování a zaměstnanec takový souhlas neodvolal.
V každém případě vám doporučuji vyhledat právní pomoc za účelem posouzení vaší situace.
Na dotazy odpovídá:
JUDr. Jiří Vlasák
ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Plzeň, nám. Republiky 2