Vozový park silničářů posílí o osm nových sypačů

Osm nových nákladních vozidel, které jsou na krajských silnicích využitelné pro letní i zimní údržbu, převzali dnes zástupci Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, p. o. (SÚSPK), do užívání  od dodavatele, společnosti VSP Auto, s.r.o. Stalo se tak na středisku SÚSPK v Kralovicích za účasti náměstka pro oblast dopravy Pavla Čížka a Petra Vanky, náměstka pro oblast regionálního rozvoje, IT a evropské záležitosti.

„Tato nová vozidla byla vysoutěžena a objednána již začátkem loňského roku. Téměř po roce jsou nyní zkompletována a dovybavena pro použití na zimní a letní údržbu komunikací. Poslední, osmé vozidlo se zametací nástavbou, je dokončováno u dodavatele nástaveb, jičínské firmy Kobit. Bude dovybaven čelním agresivním kartáčem a v průběhu května bude vozidlo nasazeno na jarní úklid v oblasti Sušicka,“ sdělil generální ředitel SÚSPK Miroslav Doležal.

„Pořízení nových strojů stálo Plzeňský kraj celkem 55,6 milionu korun. 31,5 milionu korun hradila krajská příspěvková organizace SÚSPK z jejích strojních investičních prostředků na rok 2022 a 24,1 milionu korun jsme dofinancovali z krajského rozpočtu,“ upřesnil náměstek pro oblast dopravy Pavel Čížek. 

Šest vozidel je klasické dvounápravové koncepce kategorie „NA N3G – nosič výměnných nástaveb 4×4 18t“, značky Mercedes Benz AROCS 1840. Uvedená vozidla jsou na zimní údržbu komunikací opatřená sypací nástavbou SYKO 5H se skrápěním posypového materiálu solankou, a vpředu těžkou sněhovou segmentovou radlicí LLV35S. Pro letní údržbu komunikací jsou tři vozidla vybavena sklápěcí korbou a tři vozidla vysprávkovou soupravou pro tryskovou metodu TURBO 5000.

Sedmé vozidlo je třínápravové, tzv. „těžké“ řady Mercedes AROCS 3351 6×6, vybavené sklápěcí korbou, ve které je pro zimní údržbu agregována sypací nástavba od firmy EPOKE, modelové řady 4902 SYRIUS Combi. Tato nástavba je kromě klasického rozmetadla skrápěné soli osazena rozstřikovou lištou pro aplikaci samostatné solanky pro provádění preventivních zásahů při poklesu teploty. Toto vozidlo s vysokou nosností bude mimo zimní údržbu, po vyjmutí nástavby, nasazeno v soupravě s přívěsem k navážení drtí a stavebních materiálů do středisek SÚSPK v celém Plzeňském kraji.

Poslední, osmé, vozidlo je dvounápravový speciál pro agregaci zametací nástavby a čelního agresivního kartáče. Jde o Mercedes Benz AROCS 1840 se vzduchovým odpružením zadní nápravy a automatickou převodovkou s pomalými, tzv. „plazivými“ rychlostmi pro práci se zametačem. Na zimní údržbu je namísto zametací nástavby a kartáče vybavené opět sypací nástavbou SYKO 5H a sněhovou radlicí LLV 35S.

Rozdělení vozidel dle středisek přidělení:

Okres Středisko Vozidlo – nástavba při předání (letní nástavba)
PJ OS 44 Přeštice MB AROCS 3351 6×6, sypač EPOKE, (korba), radlice LLV35S
DO OS 25 H. Týn MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (korba), radlice LLV35S
PS OS 74 Kralovice MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (korba), radlice LLV35S
KT OS 35 Horažďovice MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (korba), radlice LLV35S
RO OS 54 Kařez MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (TURBO 5000), radlice LLV35S
TC OS 63 Planá MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (TURBO 5000), radlice LLV35S
TC OS 66 Tachov MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (TURBO 5000), radlice LLV35S

 

KT OS 36 Sušice MB AROCS 1840 4×4, sypač SYKO 5H, (zametač K7), radlice LLV35S


Zdroj:

Ing. Helena Frintová

tisková mluvčí

www.plzensky-kraj.cz