Západ Čech křižují nejmodernější vlaky v České republice: Vectrony, InterJety a RegioPantery

Nejmodernější lokomotivy a vlakové soupravy v České republice a ve střední Evropě obsluhují západočeské tratě. Od neděle je na Západních expresech a Krušnohorech spolu s komfortními jednotkami InterJet nasazeno také více nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň pak obsluhuje čtveřice bezbariérových jednotek RegioPanter.

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem souprav InterJet, což jsou nejmodernější expresní soupravy, a také nejmodernějších elektrických lokomotiv v Evropě Siemens Vectron,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, a dodává: „Od neděle rozšiřujeme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a během června jich tam nasadíme celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech tak nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které v České republice jezdí.“

České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a skoro třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h, mají výkon skoro 9 000 koní a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybaveny jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a evropským zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojeny se soupravami InterJet, které nabízejí na své palubě vysoký komfort a množství služeb pro cestující.

„InterJety nabízejí všechno, co cestující očekává od moderního vlaku. Pohodlný interiér, klimatizaci, zásuvky na dobíjení mobilů nebo palubní Wi-Fi síť. Naše vlaky však mají i něco navíc, například dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů. Představují tak ideální způsob cestování s využitím času na práci nebo odpočinek, a to jak na koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, tak na Podkrušnohorské magistrále mezi více než desítkou zdejších měst a dál do Prahy,“ říká Jiří Ješeta.

Na palubě InterJetů funguje také minibar s nabídkou drobného občerstvení a nápojů, jako je káva, čaj, nealkoholické nápoje či pivo. Moderní soupravy nabízejí i další služby, např. pro vozíčkáře nebo cykloturisty.

Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí např. palubní Wi-Fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.

Plánovaná doba jízdy souprav InterJet mezi vybranými městy:

  • Karlovy Vary – Ústí nad Labem: 2 hodiny
  • Karlovy Vary – Cheb: 43 minut
  • Cheb – Plzeň: 1 hod. 12 minut
  • Cheb – Praha: 2 hod. 37 minut
  • Chomutov – Ústí nad Labem: 1 hod. 6 minut
  • Chomutov – Praha: 2 hod. 17 minut
  • Most – Ústí nad Labem: 49 minut
  • Ústí nad Labem – Praha: 1 hod. 5 minut

Služby na palubě vlaků Západní expres a Krušnohor operovaných jednotkou InterJet:

  • moderní velkoprostorové vozy s klimatizovaným interiérem;
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem;
  • možnost volby místa po nebo proti směru jízdy;
  • možnost volby místa v řadě za sebou (letecké upořádání) nebo proti sobě (vis-á-vis)
  • sklopné nebo rozkládací stoly;
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení;
  • palubní informačně-zábavní portál;
  • zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky cestujících;
  • v 1. třídě bezdrátové nabíječky mobilních telefonů;
  • dětské kino;
  • dětská stolní hra u vyhrazených míst pro cestující s dětmi;
  • vyhrazená místa pro uložení kočárků;
  • sklopný pult pro přebalování kojenců;
  • místa pro 3 invalidní vozíky;
  • bezbariérové WC;
  • elektrická plošina pro nástup a výstup osob na vozíku;
  • zásuvky dimenzované pro dobíjení baterií elektrických vozíků a elektrokol;
  • místa pro uložení 8 jízdních kol;
  • velké speciální police pro uložení objemných zavazadel v každém voze;
  • v oknech stahovací rolety proti slunci;
  • okna speciální konstrukce umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů;
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém;
  • tlakotěsnost, chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér;
  • tlakotěsné volně průchozí mezivozové přechody;
  • mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou;
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti;
  • soupravu lze doplňovat klasickými vozy a rozšiřovat tak kapacitu vlaků se silnou poptávkou;
  • ve vlacích je nabízeno občerstvení na místech cestujících formou minibaru.

Soupravy typu RegioPanter nabízejí:

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku jsou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;
  • prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem přístupné také osobám na vozíku a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, bezplatná palubní Wi-Fi síť,
  • sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a LED čtecí lampičky nad sedadly v rámech na umístění zavazadel;
  • úplnou novinkou v České republice je vybavení vlaků zásuvkou 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
  • dostatečné velké prostory pro umístění kočárků, až 8 jízdních kol a spoluzavazadel;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Čísla o nových vlacích:

Lokomotiva Siemens Vectron

  • maximální rychlost 200 km/h
  • výkon 6 400 kW
  • 3 napájecí soustavy (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC)
  • hmotnost 89 tun

Souprava InterJet

  • 333 míst k sezení, z toho 55 v 1. třídě;
  • 3 místa pro invalidní vozíky
  • 8 míst pro jízdní kola
  • 132 metrů délka jednotky
  • 200 km/h maximální rychlost soupravy

Jednotka RegioPanter

  • maximální rychlost 160 km/h;
  • výkon 1320 kW;
  • délka 52,9 m;
  • počet míst k sezení 140, z toho 8 v 1. třídě;
  • hmotnost prázdné soupravy 105 tun;
  • 2 napájecí soustavy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC;


Zdroj:

Mgr. Petr Šťáhlavský

tiskový mluvčí

www.cd.cz