Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

Za elektrospotřebiče utrácejí české domácnosti nemalé peníze. A to často opakovaně. Při nákupu dražších domácích spotřebičů se vyplatí zvážit pojištění prodloužené záruky, a vyhnout se tak po skončení zákonné záruky výdajům za drahé opravy nebo předčasným nákupům nového spotřebiče. Nejčastěji se pojištění dle statistik vyplatí u výrobků s vyšší pořizovací cenou jako jsou pračky, sušičky a myčky nádobí. Ty totiž nejčastěji figurují mezi plněním BNP Paribas Cardif – vypovídají o tom statistiky pojišťovny a prodejců spotřebičů, se kterými pojišťovna spolupracuje i průzkumy mezi zákazníky.

Podle průzkumu BNP Paribas Cardif a výzkumné agentury NMS Market Research má 61 % Čechů v posledních letech zkušenost s poruchou spotřebiče. „Mezi nejčastěji porouchané domácí spotřebiče patří velká bílá technika, a to pračka (40 %), na pomyslném druhém místě je lednička (21 %) a na třetím myčka (16 %). Následuje pak televize (12 %) a sporák (9 %),“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif.

 

„Více než polovina respondentů uvedla, že by uvítala možnost prodloužení pojištění z 5 let (varianta 2+3 roky) na 7 let (2+5 let), a to především u velkých a drahých spotřebičů. 89 % respondentů výzkumu hodnotí výhodu vrácení peněz v případě bezeškodního průběhu jako atraktivní. Nově si proto naši zákazníci mohou pojistit spotřebiče na 7 let a výhoda vrácení peněz v případě bezeškodního průběhu bude nadále součástí naší nabídky,“ říká Martin Knap, manažer služeb z Datartu.

V případě škody zajistí pojišťovna opravu přístroje zdarma. Ta proběhne přímo u majitele doma nebo si přístroj vyzvedne kurýr a přiveze opravený zpět. Pokud výrobek není možné opravit, získává zákazník náhradní spotřebič. Zákazník neplatí žádnou spoluúčast.

 

Standardní dvouletou zákonnou záruku lze prodloužit až o 5 let. Prodloužená záruka pokrývá mechanické, elektronické nebo elektrické vady spotřebičů, na které by se vztahovala zákonná záruka prodejce, avšak vada nastane nebo se projeví až po jejím skončení. Pojištění je nejvíce vhodné ke spotřebičům do domácnosti, ale obecně lze pojistit širokou škálu výrobků. Malé domácí spotřebiče např. vysavače, kávovary, žehličky, IT techniku – například tiskárny nebo výrobky z kategorie péče o tělo a zdraví – fény, holicí strojky či elektrické zubní kartáčky.  V případě bezeškodního průběhu budou pak vráceny peníze ve výši pojistného prostřednictvím slevy na nový spotřebič, a to až do výše 15 % z jeho ceny.

 


Zdroj:

Petr Jarkovský

ASPEN.PR s.r.o.

www.aspen.pr