Češi stále více utrácejí za své mazlíčky. Daří se krmivu, doplňkům ale i kosmetice

Češi jsou obecně velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností.  A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utratili Češi za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina utratí za psa 16 tis. Kč ročně.

Při vyslovení spojení tradiční rodina se mnoha lidem nevybaví jenom rodiče a děti, ale i pes nebo kočka. V České republice jsou odhadem 2 miliony psů, tedy dva psi na pět domácností. Dle dostupných informací za psa průměrná rodina utratí 16 000 Kč ročně. Nejvíce si psy v poslední době pořizují mladí lidé do 30 let, ale stoupající trend lze sledovat napříč věkovými skupinami.

Tento trend ještě umocnila pandemie koronaviru, která se stala pro mnoho lidí impulsem k pořízení psa nebo kočky. Krátili si tak dlouhé chvíle, některým pomohlo obcházet i nařízení o nočním vycházení. Ale i bez vlivu koronaviru počet domácích mazlíčku roste, stejně tak útraty domácností. Lidé pořizují psům i kočkám stále kvalitnější krmivo, kupují jim dražší pelíšky nebo hračky. Trh s potřebami pro domácí mazlíčky prakticky kontinuálně roste.

Do segmentu vstupují také noví hráči

„Začínali jsme jako specialista na dílnu a zahradu. Pak jsme začali přidávat nové produkty typu elektrokola či e-skútry a letos jsme vstoupili do úplně nového segmentu. Zjistili jsme, že mezi zákazníky by byl o krmiva zájem a rádi by si je v našich prodejnách pořídili. Vytvořili jsme vlastní produktovou řadu prémiových krmiv Prominent pro psy a kočky, která prodáváme od letošního jara a mezi zákazníky je o ně velký zájem,“ říká Jan Kovačka, majitel sítě prodejen HECHT – specialista na zahradu.

Roste zájem nejenom o krmivo a doplňky, ale i o veterinární prostředky a kosmetiku

Stoupající trend lze sledovat také v segmentu veterinárních přípravků a kosmetiky. Tomu pomáhá nejen větší počet psů a koček v českých domácnostech, ale také ochota lidí za tyto produkty více utrácet. A nejde jenom o přípravky pro léčení, ale i prevenci, stejně tak kosmetiku.

„V posledních dvou letech tuto kategorii ovlivnily nové trendy a životní styl lidí, které často přicházejí ze zahraničí a promítají se i do tohoto segmentu. Stále více chtějí to nejkvalitnější, nejšetrnější pro své zvířecí parťáky, tak jako to chtějí i pro sebe – a nebojí se vynaložit nemalé finanční prostředky. Tedy i v oblasti veterinárních produktů je zajímají produkty s označením BIO, vegan, eco-friendly, bez parabenů atp. A zcela určitě začíná zákazníky zajímat i původ a výroba daného výrobku,“ prozrazuje Jiří Zubatý, ředitel společnosti Aveflor, která vyrábí například produkty pro péči o srst Arpalit a dodává: „Aktuálně se zákazníci dělí na ty, kteří chtějí své zvíře ochránit na maximum a nechtějí připustit, aby za celou sezónu chytl byť jedno klíště, tedy mu dopřávají maximální péči v oblasti desinsekce. Na druhou stranu se objevuje čím dál více zákazníků, kteří již psy a kočky nechtějí zatěžovat chemickými látkami. Hledají tedy cestu ochrany v přírodních, šetrných produktech, které mají minimální dopady na zdraví zvířat.“

Domácí mazlíčci se stávají stále důležitější součástí rodiny. To, co lidé dělají pro sebe – jako je zdravý životný styl, zdravé jídlo, také dopřávají i svým zvířecím miláčkům. „V posledních dvou letech sledujeme významný růst zájmu o antiparazitní prostředky pro psy a kočky, stejně tak šampóny a další produkty z řady péče o srst,“ doplňuje Jiří Zubatý ze společnosti Aveflor.


Zdroj:

Michal Hoblík

ASPEN.PR s.r.o.

www.aspen.pr