Program Obchod bez kožešin vítá mezinárodně uznávanou sportovní značku ADIDAS

Reklama

Gigant na trhu se sportovním oblečením adidas dnes oznámil, že se zaváže k budoucnosti bez kožešin a připojí se k celosvětovému programu Obchod bez kožešin (Fur Free Retailer). I když adidas v současné době neprodává výrobky z pravých kožešin, dnešní závazek trvale se jich vzdát ukazuje, že značka jasně podporuje životní pohodu zvířat.

Jako jedna z největších značek sportovního oblečení na světě udává adidas směr dalším značkám k přechodu na alternativy ohleduplné vůči zvířatům. Organizace Svoboda zvířat společně s Aliancí za módu bez kožešin (Fur Free Alliance) s potěšením vítá adidas jako tisící pětistou oděvní společnost, která se zapojila do programu Obchod bez kožešin a ukazuje tak ohleduplnost vůči zvířatům.

Ve všech oblastech svého sortimentu výrobků, i napříč celým svým obchodním provozem razí adidas téma udržitelnosti. Od roku 2018 používáme výhradně udržitelnější bavlnu, od roku 2024 budeme používat pouze recyklovaný polyester a tento rok uvedeme na trh první běžeckou botu, která bude znovu zpracovatelná. Stejně tak vzrůstá počet veganských výrobků nesoucích značku se třemi pruhy. Například populární klasické tenisky Stan Smith a Superstar jsou od minulého roku dostupné ve veganském provedení. Trvalé zřeknutí se kožešin zdůrazňuje náš závazek hledat a rozšiřovat inovace z udržitelných materiálů,“ říká Frank Henke, vedoucí místopředseda oddělení udržitelnosti ve firmě adidas.

Připojením se k programu Obchod bez kožešin se adidas zavazuje k budoucnosti bez kožešin. Jsme obzvláště potěšeni tím, že adidas pokračuje v rozšiřování sortimentu veganských výrobků. Přechod na stále více alternativ bez zvířat je tou nejlepší cestou, jak v dlouhodobém měřítku zabránit utrpení zvířat,“ prohlašuje Thomas Pietsch, specialista na divoká zvířata a kožešinovou problematiku z organizace FOUR PAWS.

Nadšeně vítáme Adidas jako tisíc pětistou značku, která se zapojila do našeho programu Obchod bez kožešin. Nejen že je tento závazek k politice bez kožešin projevem soucitu, ale je také pokrokový. Dnešní spotřebitelé podporují módní značky, které se zajímají o zvířata a životní prostředí, a krok značky adidas kupředu směrem k udržitelným materiálům ji dělá v tomto ohledu hybnou silou,“ tvrdí Brigit Oele, programová manažerka Aliance pro módu bez kožešin.

Závazek adidasu je významným milníkem v historii Obchodu bez kožešin, který běží ve více než 25 zemích po celém světě, a navazuje na bezkožešinovou politiku přijatou světovými módními značkami včetně Prada, Gucci, Zara, H&M a mnohými dalšími.

Jsme moc rádi, že v Obchodu bez kožešin přibyla další významná značka. Lidé na celém světě se odvracejí od kožešin a chtějí kupovat etické a ekologické výrobky. Bohužel pravou kožešinu je někdy těžké v obchodě poznat a lidé ji tak často mohou koupit i nevědomky, navíc se může stát, že kožešina na výrobku není správně označená[1]. U značek zapojených do Obchodu bez kožešin si spotřebitelé mohou být jisti, že výrobky s kožešinou nekoupí”, říká Barbora Bartušková Večlová ze Svobody zvířat.

Odmítání kožešin se šíří po celém světě, tak jak narůstají obavy o ohleduplné zacházení se zvířaty. V posledních letech více než tucet evropských zemí, včetně Norska, Belgie a Nizozemska, zavedlo zákaz kožešinových farem. Americký stát Kalifornie zakázal dokonce i prodej kožešin. V České republice platí zákaz kožešinových farem od roku 2019.

ilustrační foto

 

Obchod bez kožešin
Program Obchod bez kožešin je celosvětová iniciativa, která funguje ve více než 25 zemích a spojuje bezkožešinové obchody se spotřebiteli, kteří mají zájem o etické výrobky. Obchod bez kožešin koordinuje Aliance pro módu bez kožešin, koalice více než 50 organizací na ochranu zvířat po celém světě, které spolupracují s cílem ukončit množení a zabíjení zvířat na kožešiny.

 


Zdroj:

svobodazvirat.cz

Reklama