Podnikatelem roku Plzeňského kraje je Jiří Soukup

Jiří Soukup, zakladatel rodinné firmy KERAMIKA SOUKUP a.s., byl vyhlášen EY Podnikatelem roku 2019 Plzeňského kraje.

Společnost EY za podpory hejtmana Plzeňského kraje Josefa Bernarda vyhlásila vítěze krajské soutěže EY Podnikatel roku 2019 Plzeňského kraje, kterým se stal Jiří Soukup, zakladatel a majitel rodinné firmy KERAMIKA SOUKUP a.s. Jeho společnost je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů obkladů, dlažeb, sanity a podlah na českém i slovenském trhu. Kromě vlastních poboček dodává zboží do velkých hobbymarketů po celé republice a věnuje se rovněž vlastní výrobě.

Nezávislá porota, jíž předsedala Radka Prokopová ze společnosti Alca plast, která se svým manželem Františkem Fabičovicem získala v loňském ročníku celostátní titul EY Podnikatel roku 2018 České republiky v minulém roce, ocenila u Jiřího Soukupa odvahu, cílevědomost, individuální přístup k zaměstnancům a neustálou chuť rozšiřovat své podnikání i do dalších oblastí výroby.

„Toto ocenění jsem nečekal a jsem za něj moc rád. Patří všem našim zaměstnancům a mé rodině, protože se se mnou v nemalé míře podílí na rozkvětu firmy. V roce 1990 jsem od nuly začal podnikat společně s manželkou. Teď nás čekají nové developerské projekty a aktivity související s Keramikou Soukup. Těším se, kam nás nové cesty zavedou,“ uvedl Jiří Soukup, majitel společnosti KERAMIKA SOUKUP a.s.

„Jiří Soukup je inspirativním příkladem úspěšného fungování rodinné firmy, kterou vybudoval i díky silné podpoře manželky, která mu pomohla překonat všechny překážky i úskalí. Dnes postupně předává svůj podnik synovi a dceři, což mu dává prostor věnovat se jiným projektům,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy.

„Těší mne, že také Plzeňský kraj může v rámci tohoto projektu ocenit práci regionálních podnikatelů, kteří svou činností ovlivňují chod kraje nejen po stránce ekonomické, ale také po stránce lidské. Úspěšný podnikatel motivuje okolí svou prací a často také poukazuje silným příběh na fakt, že skutečnou, poctivou prací lze dosáhnout kvalitních výsledků a úspěchu,“ uvedl Josef Bernard, hejtman Plzeňského kraje.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2019 České republiky bude spolu s vítězi v dalších kategoriích vyhlášeno 3. března 2020 v Praze. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále soutěže, které se uskuteční v červnu 2020 v Monte Carlu a zabojuje o titul EY Světový podnikatel roku.

Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2019 je BMW Group Česká republika. Partnerem soutěže je společnost Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a zpravodajský portál Info.cz. Soutěž podporuje agentura CzechInvest. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky.

Profil vítěze:

Jiří Soukup – KERAMIKA SOUKUP a.s.

Ještě dříve, než mohl začít naplno pracovat, postavily se Jiřímu Soukupovi do života dvě překážky, které výrazně ovlivnily jeho budoucí profesní směřování. Minulý režim mu nedovolil studovat a další omezení přinesl vážný úraz nohy s trvalými následky. Začal si proto přivydělávat jako obkladač. Nejprve v rodné Plzni a okolí, těsně po revoluci pak odjel hledat uplatnění do Německa. Získal místo v obkladačské firmě v Mnichově a začal pracovat na velkých státních zakázkách. Díky tomu se seznámil s novými technologiemi, materiály i výrobci. V Německu složil i mistrovské zkoušky, ale po nějaké době ho srdce táhlo zpět do Čech. Po návratu vzal našetřené peníze, odjel do Itálie nakoupit obklady a dlaždice a začal je prodávat. V roce 1992 s manželkou v Plzni otevřeli první obchod se zbožím českých a zahraničních výrobců a na svou dobu nabízeli velmi široký sortiment. Po pár letech vybudovali velký areál za Plzní a v roce 1997 otevřeli první zahraniční pobočku v Žilině.

 

Dnes má Keramika Soukup 24 poboček v České republice, tři na Slovensku a na obou trzích je lídrem. Zboží dodává i do velkých hobbymarketů. Kromě nákupu a prodeje obkladů, dlažeb, sanity, podlah a dveří špičkových domácích i zahraničních výrobců si Soukupova firma navrhuje a nechává vyrábět i vlastní série. Tyto výrobky tvoří asi 30 procent zboží. V Čechách pod sebou Soukup má i realizační firmu, která zaměstnává na 80 techniků a zajišťuje kompletní montáž. Na Slovensku podobnou firmu spoluvlastní. Roční obrat Keramiky Soukup dosahuje 1,1 miliardy korun.

 

V posledních letech firma investovala do nových moderních vzorkoven a nemalé prostředky šly také na logistiku a modernizaci skladu. Ten je nově plně automatizovaný a distribuuje zboží 24 hodin denně. Inovace v logistice stále pokračují, společnost se nyní zaměřuje na to, aby byla schopná dodat veškeré zboží do jednoho až dvou dnů.

 

Každého ze svých téměř dvou set zaměstnanců zná Jiří Soukup osobně, rád si vyslechne jejich názory a dbá na individuální přístup. Zachování rodinné atmosféry ve společnosti je pro něj důležité a vede k tomu i své děti. Syn je dnes ve firmě výkonným ředitelem, dcera má na starosti zahraniční oddělení. Sám Soukup se nyní z vedení společnost stahuje a má v plánu věnovat se jiným aktivitám, například vlastním developerským projektům nebo řemeslnicky náročným výrobkům ze dřeva, které by společnost dostaly dále na evropský trh. Chce také trávit více času s manželkou, která při něm stála od samého začátku podnikání.

______________________________________________________________________________

O soutěži EY Podnikatel roku

EY Podnikatel roku je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem.

Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé, začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, proto jsou kritéria, podle nichž jsou posuzováni jednotliví účastníci, v každé zemi srovnatelná. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje již téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. Podrobnější informace naleznete na www.podnikatelroku.cz


Zdroj:

Lucie Firlova | PR Specialist | Brand, Marketing & Communications