Penny uklízí Česko

Reklama

PENNY Market se stal oficiálním partnerem akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“, jejíž podzimní část se uskuteční 21. září 2019 v rámci Celosvětového úklidového dne. K akci se PENNY připojí nejen jako její partner, ale jeho zaměstnanci se také aktivně zapojí do uklízení.

„Cítíme odpovědnost za prostředí, v němž žijeme my i naši zákazníci. Máme největší síť prodejen v České republice, je proto naší povinností nejen takovou akci podpořit, ale i se do ní aktivně zapojit,“ říká Jens Krieger, generální ředitel společnosti PENNY Market. „Není nám lhostejné okolí našich prodejen. Samozřejmě, dbáme na jeho čistotu i nyní, ale v rámci této akce chceme také přispět k úklidu prostor, které nejsou jejich součástí, ale i širšího okolí, a to společně s těmi, kteří u nás nakupují.

 

První letošní akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“ se uskutečnila na jaře 6. dubna. Druhá proběhne 21. září v rámci Celosvětového úklidového dne. Do něj se loni 15. září 2018 zapojilo přes 15 miliónů dobrovolníků ve 156 zemích. „Rok od roku počet zemí i dobrovolníků narůstá. Je vidět, že nám není osud planety lhostejný. Při každém ročníku uklidíme z přírody i okolí našich domovů tisíce tun odpadu. Letos na jaře to bylo kupříkladu 17 700 pneumatik,“ říká Radek Janoušek, mluvčí akce. „V České republice organizované úklidy probíhají již od roku 1992, po vzoru Let’s Do It! uklízíme pátým rokem a za tu dobu jsme do akce zapojili více než 300 tisíc dobrovolníků, kteří společně uklidili přes 9 000 tun odpadů z našich měst a přírody.“ Organizátoři zajišťují pro dobrovolníky, kteří organizují úklid na daných místech, logistiku, a především pytle a rukavice pro sběr odpadu.

Kampaň „Ukliďme svět, ukliďme Česko“ vznikla spojením mezinárodní kampaně Ukliďme svět! (Clean Up the World), organizované v ČR Českým svazem ochránců přírody již od roku 1992, a projektu Ukliďme Česko, který začal organizovat spolek Ekosmák. Jejím cílem je uklidit nelegálně vzniklé černé skládky a nepořádek, který v našem okolí vytváří ti, jež si našeho společného prostředí neváží.

 


Zdroj:

Tomáš Kubík

Communications Manager / Spokesperson

Penny Market s.r.o.

www.penny.cz

Reklama