Velikonoce více jak dvě třetiny Čechů

Reklama

Velikonoce slaví 71 % Čechů, ženy více, a to kvůli dětem. 32 % z nás plete pomlázku.

Velikonoce slaví více jak dvě třetiny Čechů, častěji pak ženy. Ty totiž tento svátek slaví hlavně kvůli dětem. Čtyři dny volna nejčastěji stráví Češi doma, ale také na chalupě či na cestách, 14 % z nich ale bude letošní Velikonoce v práci. Velikonoční koledu pro koledníky nakupuje 59 % respondentů a celkové náklady na koledu a velikonoční výzdobu se nejčastěji pohybují do 500 Kč, vyplývá z aktuálního výzkumu RONDO Data.

„Velikonoce jsou v České republice stále oblíbeným svátkem a slaví je dle průzkumu 71 % lidí. Slaví je více ženy (72 %) než muži (68,5 %). Nejvíce lidí bude Velikonoce trávit doma (63 %), dále pak v práci (14 %), na chalupě (7, 3 %) a cestováním (6 %),“ cituje výsledky průzkumu Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz. Trend cestování je posilován od roku 2016, od kdy je svátkem i Velký pátek a volno se protáhlo na celé čtyři dny. Nejčastěji cestují o Velikonocích Češi na hory za lyžováním, ale i za teplem. Stále nerozhodnutých, jak stráví svátky, je 12 % lidí.

Češi nejčastěji slaví Velikonoce rádi (29, 4 %), 27, 5 % odpovědělo že „jen tak udržují tradici“ a 24, 3 % slaví velikonoční svátky kvůli dětem. Muži nejčastěji odpovídali, že slaví Velikonoce rádi a ženy kvůli dětem.

Co se týče velikonočních rituálů, pak pomlázku bude mít více než 70 % těch, kteří slaví. Častěji Češi pomlázku kupují, a to 38 %, ale více než 32 % pomlázku plete: a to sami (22, 9 %) nebo podle návodu na youtube 5, 9 % či jiného návodu (4, 5 %). Velikonoční vajíčka barví 61, 7 %. Do kostela o Velikonocích chodí 15, 3 % dotázaných.

„Velikonoční koledu pro koledníky nakupuje 59 % respondentů a celkové náklady na koledu a velikonoční výzdobu se nejčastěji pohybují do 500 Kč (40 %), 500 až 1000 Kč utratí 21, 5 % dotázaných. Tato čísla se však ještě navýší, protože více jak 28 % respondentů ještě neví, kolik utratí. V loňském roce utratilo do 500 Kč 63 % a 500 až 1000 Kč 28 %. Alkohol v rámci velikonočních oslav pije 44, 7 % a oblíbenost piva, vína, domácí pálenky či destilátů z obchodu je zhruba vyrovnaná,“ dodává k průzkumu Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz.

Aktuální průzkum realizovalo RONDO Data a proběhl v týdnu od 19. do 25. března na vzorku 3600 respondentů ve věku 18 – 65 let ze všech krajů v ČR.

 


Zdroj:

Reklama