Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu byla loni 9 100 Kč
Podle aktuálního průzkumu GfK FURNITURE, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek anebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně. Z této průměrné částky tvořily přibližně ¾ výdaje za nábytek a ¼ výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.
Sortimentní kategorie
Z nábytkářských kategorií nejvíce dotazovaných nakoupilo, nebo plánuje nakoupit, pohovky, koupelnový nábytek, postele, komody; z bytových doplňků pak ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.
Nákup na internetu
Více než 60 procent respondentů již někdy nakoupilo nábytek a bytové doplňky na internetu (v roce 2011 to bylo jen 38 procent respondentů) a dalších 11 procent plánuje tyto kategorie na internetu v budoucnosti nakoupit. „Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu tvořila loni přibližně 9 100 Kč. Na internetu se nábytek a bytové doplňky v loňském roce nakupovaly nejčastěji v prodejnách ikea.cz, jysk.cz, mall.cz a sconto.cz,“ říká Pavel Cabal, Senior Project Manager z GfK.
Nákup na splátky
11 procent dotázaných využilo v posledních dvou letech možnosti nakoupit nábytek a bytové doplňky na splátky nebo prostřednictvím úvěrové karty; v roce 2011 to tvrdilo 21 procent respondentů. Nejčastěji využívanou splátkovou společností byl CETELEM, nejvyužívanější úvěrovou kartou pak karta ČESKÉ SPOŘITELNY.
Zdroj: GfK
O GfK
GfK propojuje data s vědou. Naše inovativní průzkumná řešení poskytují odpovědi na klíčové obchodní otázky týkající se spotřebitelů, trhů, značek a médií nejenom na dnešních trzích, ale i těch budoucích. GfK, jako výzkumná a analytická společnost, slibuje svým klientům po celém světě “Growth from Knowledge” (růst na základě znalostí). Pro více informací navštivte stránky www.gfk.com/cz nebo sledujte GfK na Twitteru: twitter.com/GfK_Czech