Kampaň Plzně cílící na nové dobrovolné hasiče zabrala

Reklama

Městu Plzeň zafungovala kampaň, kterou spustilo loni na jaře a jejímž cílem je pomoci doplnit stavy jednotek sboru dobrovolných hasičů. Ozvalo se díky ní přes 70 zájemců, 25 z nich už je vyškolených a jsou zařazeni do jednotek. Projekt nazvaný Staň se dobrovolným hasičem bude pokračovat, jen letos má město na kampaň, vybavení nových členů, péči o dorost a příspěvky na dopravu hasičů vyčleněno v rozpočtu téměř 1,5 milionu korun. V Plzni působí 16 jednotek dobrovolných hasičů, mají kolem 250 členů.

 

„Jsem rád, že to zafungovalo, řekl bych, že až nad naše očekávání. Dobrovolné hasiče potřebujeme, jsou jednou ze základních složek integrovaného záchranného systému. Pomáhají a zachraňují životy a majetek ve volném čase, proto se také snažíme jim postupně vylepšovat zázemí a podmínky,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký. Například na vybavení nových členů dá letos město 400 tisíc korun, 200 tisíc korun půjde na péči o dorost, půl milionu korun mohou dobrovolní hasiči vyčerpat na příspěvcích na dopravu, mezi další benefity patří například zvýhodněné mobilní tarify. Město také oceňuje jejich výjimečné činy, stejně tak zasloužilé členy a hledá cesty k cílenému působení na jejich zaměstnavatele. Velká podpora jde také z městských obvodů.

 

Podle Vlastimila Maliny, šéfa dobrovolných hasičů v Plzni, se po spuštění kampaně začali hlásit zájemci různého věku. „Jsou mezi nimi mladí kluci kolem 19 let těsně po škole, ale například i pětatřicetiletí muži. Výchova hasiče trvá tři až pět let, proto je nezbytné intenzivně oslovovat nové členy, aby ti odcházející měli komu předávat zkušenosti,“ řekl Vlastimil Malina. Kampaň primárně cílí na věkovou skupinu 15+, středoškoláky a učně, ale i na zkušené třicátníky.

 

Podle Petra Lišky, vedoucího Odboru krizového řízení Magistrátu města Plzně, změnil po loňských zkušenostech magistrát náborovou strategii. „Letos se neuskuteční billboardová kampaň. Zaměříme se zejména na cílenou komunikaci na sociálních sítích, aktualizaci webových stránek www.stansehasicem.cz a rovněž facebookových stránek. Dále se zaměříme na reklamu například na vozech MHD a letáky uvnitř jejich salonů. Využívat budeme i různé propagační plochy, ale i plakáty umístěné na zábrany při sportovních i kulturních akcích, které zajišťují dobrovolní hasiči,“ přiblížil Petr Liška.

 

Letos se stalo tváří projektu 14 dobrovolných hasičů z Plzně, kteří vzešli z vnitřního „castingu“. Každý z nich postupně odvypráví svůj příběh, podělí se s lidmi i o pocity a zážitky ze zásahů. Město tím chce posílit image dobrovolných hasičů, prezentovat je jako vzor a zvýšit jejich prestiž, zlepšit informovanost Plzeňanů. „Myslíme si, že mezi dětmi, mládeží i dospělými je významná skupina, pro kterou by zapojení mezi dobrovolné hasiče mohlo být zajímavé,“ doplnil Petr Liška.  Podle něj může členství u dobrovolných hasičů pomoci mladým lidem úspěšně naplnit i jejich někdy obtížné období puberty a může vést třeba i k tomu, že se z dotyčného stane hasič profesionální.

 

Získat nové členy do jednotek a přiblížit práci dobrovolných hasičů by měly i veřejné akce. První z nich se pod názvem Den s dobrovolnými hasiči uskutečnila 26. května v areálu Škoda sport parku v Doudlevcích. Jednalo se již o druhý ročník této velmi úspěšné akce, které se zúčastnilo na 200 středoškoláků.

 

Zdroj: TZ Magistrátu města Plzně

Reklama